373. Je to v lidech; v nás!

09.08.2012 12:33

Tak jsem opět na cestách - byl. Využil jsem, stejně jako v minulosti a červenci 2012, nabídku železniční společnosti Slovensko na slevu pro důchodce a vypravil se – již bez doprovodu své milé pí. pečovatelky – na cesty. Ono zaplatit něco kolem 80 centů na den OPAKUJI na jeden DEN ježdění po Slovensku – no: neberte to! Tak jsem si opět vyrazil směr Bratislava, kde jsem si uvedenou jízdenku zakoupil a pokračoval do Štúrova. To, že z Blavy přeplněnou AVALOU jsem odjel po 1,5 hodině na plošince u nástupních dveří mě ani tak nevadilo. Můj problém. Vadil mi průvodčí vlaku, jež mi SLÍBIL, aniž bych ho prosil, či žádal, že mi při vystupování pomůže. NEMUSEL, již jsem si to natrénoval a navíc z dob, když jsem si musel posilovat svůj dělnický původ – se mi obnovili, trvalo platné návyky dělníka manuálně pracujícího.

Z toho je naprosto zřejmě, že jsem ho NEPOTŘEBOVAL, tudíž se mi nabízet NEMUSEL, nežádal jsem ho! Vždyť měl určitě po šichtě, nebo alespoň po túře a tak musel někam spěchat za svými zájmy! Když ale pomoc přislíbil, splnit MĚL a ne se mi ještě přijít a po odjezdu vlaku se mi ještě vysmívat, že musím si sbírat i jeho vinou vysypané svršky z tašek po nástupišti. To nemuselo být, nebýt jeho Jidášského slibu! Navíc: proč mne uvedl v omyl, když mne donutil si chodítko s notebookem a zavazadly přenášet přes koleje po „přednostovkém průchodu“? Za kterým bukem čuměl výpravčí žst. Štúrovo na to jak invalida si PORADÍ a na ně dlouhý nos udělá? Jak já vzpomínal na všechny průvodčí vlaků žst. Humenné, na výpravčí tamtéž; především na Pavla Kassu, jež mi maximálně pomáhali. To byli a jsou skuteční REPREZENTANTI MODRÉ ARMÁDY ZSSK! Je nasnadě, že až budu opět plně mobilní – přijedu do „Svého“ Humenného & Stakčína rád. Do stejné SUPER KATEGORIE zařazuji službukonajícího PANA výpravčího ve VRUTKÁCH, jenž mi spolu se stevardem Vagonu Slovakia pomohl P. Mrázem, při vystupování z vlaku vagónu mimo nástupiště a hlavně při přesunu na nástupiště. Již tradičně perfektní a svědomití jsou lidé v Žilině. Tam mají dokonce i slušný přechod pro vozíčkáře cestující vlakem. Stejně jako v Bratislavě, Prešově, Košicích. Ale Štúrovo – ostuda železnice 3. Tisíciletí; navíc 1. Žst. při vstupe z ciziny na Slovensko.  Ale ani primátora Štúrova, ani přednostu stanice či co to tam mají, ani nikoho z GŘ ZSSK/ŽSR to asi „netankuje“!! Nebo je jim příjemné pořád na „bordel všude“ nadávat po straně a sám pro jeho odstranění NIC NEUDĚLAT?

Obdobná situace je i na RegioJet Slovensko.  Opět MIMO výpravčího ZSSK v Dunajské Středě jež mě byl plně nápomocen jak slovem – tak především skutkem!! A mimo jedné, jediné slečně pokladní, jež reprezentovala tohoto dopravce na rozdíl od její vedle sedící asi tvrdě žárlivé a neschopné kolegyně; ach Bože můj! Toto ale osobně sdělím pp. Jančurovi & Šmídtovi; obdobně – dá-li Pán Bůh – „doštrachám“ na Clemensovu do Bratislavy se - ještě letos.

Balzámem na nervy mi byla jízda „Žluťáskem“ ze Žiliny do Prahy, kde personál se bleskově postaral o moje pohodlí, když já BLOUD, jsem si koupil jízdenku – kam jsem NEMĚL. Během 60´´ se poradili a navrhli mi řešení, se kterým nešlo NESOUHLASIT! Informoval jsem Internetem z vlaku, p. ředitele RJ.cz. Ne o třídu vyšší standard – o PĚT TŘÍD VYŠŠÍ NEJMÍŇ! Tvrdím já. Obdobně se projevil i P. T. Pan recepční hotelu JLV – Abito, že mne v Praze ubytoval PLNĚ dle mých požadavků a specifických potřeb. Nesporně: poinformuji vedení JLV! S projevem svého poděkování, jak jinak.

Závěre: je to v nás, lidech! Postarejme se o odstranění nešvarů a nepořádků kolem třeba tím, že poinformujeme majitele či management o našich negativních ale i pozitivních postřezích! Možná že mnozí „zaměstnanci“ a „zaměstnankyně“ či OUŘEDNICTVO nebude rádo. Ale zlořádství z éry výstavby rozvinuté socialistické společnosti BUDIŽ ODSTRANĚNO! Pokud možno co nejdřív.

Pavel Ján Buvala

—————

Zpět